Catatan

Tunjukkan catatan dari November, 2014

Silakan Terasa

Imej
Ada orang yang cakap cara aku menulis dah berbeza. Bukan apa, aku cuba nak memberi kefahaman dengan kelembutan, tapi aku rasa lama-lama memang tak jalan. Jadi kali ini, yang lembut itu kita hapuskan, biar yang tajam kita hidangkan.
Lelaki sekarang dah makin manja, hantaran naik sikit mula lah nak berkira! Nak enjoy sentiasa, kerja teruk sikit dah mula meroyan tak tentu hala. Tak pernah fikir susah mak bapak besarkan anak perempuan cemana, senang-senang je nak rembat anak dara. Bagi alasan sebab nafsu puaka, pastu bila suruh puasa taknak pula? Sibuk meroyan nak kahwin murah biar kurangkan dosa, tambahkan pahala? Padahal sembahyang lima waktu kau campak mana? Konon nak lengkapkan separuh lagi agama, baca doa Qunut pun kau lupa, inikan pulak nak jaga isteri pertama, kedua, ketiga! Eleh, lelaki yang sibuk nak perempuan serba boleh, engkau tu baca Quran pun tak fasih!
Walaowei, siapa diri kau tu, siapa? Berkehendak perempuan mulia!
Kau tanya siapa? Siapa lagi, engkau la! Aah, kau la, lelaki …

Cinta & Restu Emak Ayah

Assalammualaikum...
Hai. Saya Amirul. Dulu saya menulis di Terfaktabzine. Kini saya dah dinaikkan pangkat untuk menulis di Terfaktab. Hoorey!!!!
Tapi saya tak pernah menulis lagi di blog ini. Jadi biarlah saya mulakan. Untuk entri kali ini, saya akan membawa perwatakan seorang #BroUsrah. 
Pagi tadi, kawan aku, seorang lelaki, meluahkan hal kisah percintaan dia pada aku. Sebagai seorang good listener (orang yang cakap aku macam tu) jadi aku tadahkan telinga aku ini kepada dia.
Mak dia tak bagi dia kahwin dengan awek dia. Emak dia dah ada pilihan lain. Tapi dia kata dia sayangkan awek dia. Oh, macam drama melayu bersiri pulak kan?
Kawan aku kenal perempuan pilihan hati emak dia tu. Aku pun kenal jugak perempuan tu. Bagi aku, piliham emak dia ni boleh tahan jugak. Berombak juga hati kalau tengok perempuan pilihan emak dia ni.
Jadi, topik utama entri ini ialah cinta dan restu emak ayah. Eleh... Baca tajuk entri pun korang dah boleh tahu, ye dak?
Cinta tanpa restu mak ayah memang payah se…

Jualan Akhir Tahun MABOPA & TerfaktabTour Sabah!

Imej
Pengumuman penting. Jualan akhir tahun Mabopa kami akan melakukan jualan penghabisan stok 2014. Dengan selamba dan bersahaja kami berikan kalian diskaun mutlak dari 10%-50%. Buat kalian yang menyimpan hasrat untuk memiliki buku kami dengan harga paling steady, ini lah masanya. Rujuk poster untuk tarikh dan tempat. Yang dari utara, selatan mahupun pantai timur. Turunlah, dan nikmatilah jualan akhir tahun ini. Kami menanti kalian dengan senyuman.

Adalah pertama kali kita ke Sabah! See you guys there~