Kalau Sudah Suka.


Kalau sudah suka.
Apa lagi mahu tunggu lama?

Kalau sudah suka.
Kenapa mahu tunggu sampai hilang haba?

Kalau sudah suka.
Kenapa mahu tunggu hingga hilang rasa?

Kalau sudah suka.
Kenapa tidak diluahkan rasa cinta?

Kalau sudah suka.
Kenapa mahu disembunyikan jiwa?

Luahkan sahaja.
Mana tahu ia adalah titian bahagia.

http://farm7.staticflickr.com/6207/6139122922_9f74ecd183.jpg
[Sumber gambar]

When someone rejects you, don't be sad. Because now they can keep their bag of rocks, while someone else has a beautiful diamond.

Selamat tinggal sumpahan.
Itu hanya mitos kumpulan.

Ulasan

Petak Hitam berkata…
belom mase la.. XD nnt da keje akan diusahakan..
LOMOmaniac berkata…
LZ JIWA!

:D
Judh berkata…
kalau tak bagitahu suka aku , macam mna aku nak tahu kan ?

kena reject lain cerita . :P
Unknown berkata…
bukan tak nak luah. tapi malu.lagi satu tak kan perempuan nak make moves dulu.malu lahhh
Taufik berkata…
@KIMEUN it's only a name

make your move now
to me at least
saiful berkata…
@Rokiah Wandah perempuan senang ar. tunggu laki ngurat je. kami yg susah asek kena reject je. haha
Tanpa Nama berkata…
Saya rasa dia lain macam,
Dia sangat prihatin,
Mulanya saya buat biasa sahaja,
Maybe dia memang begitu?

Saya perasan dia mula mendekati saya,
Tanya macam-macam,
Saya buat apa?
Saya macam mana?
Saya buat biasa sahaja,
Ingat dia memang prihatin dekat semua orang.

Suatu hari
Dia luahkan,
Dia luahkan dia memang mengambil berat tentang saya,
Dia luahkan perasaan dia,
Saya, ofcourse lah happy,

Sewaktu itu,
Saya sudah berpunya dan hampir mengikat,
Keliru, tidak pasti, berada di persimpangan jalan,

Akhirnya, saya memilih Dia,

Tetapi......
Awak sudah berpunya,
Saya pun sedia maklum awak sudah berpunya,
Tapi... Saya tetap sayangkan awak.

Kesimpulannya bagaimana?

Dia sudah suka
Dia tidak tunggu lama
Dia tidak tunggu sehingga hilang haba
Dia tidak tunggu sehingga hilang rasa
Dia sudah luahkan rasa sayang
Dia tidak sembunyikan jiwa
DIA SUDAH LUAHKAN

Dan saya sedang bahagia bersama sementara boleh kecapi bahagia...
Tetapi dia sudah berpunya...

So how?

Boleh tolong jawabkan?
amyken berkata…
lelaki kalo dah suka please beritahu.. :(
Nazrul Ashraff berkata…
kalau sudah suka, diamkan dulu. takkan la nak terus bagi tahu. ==' tu namanya tak tahu malu.
Tanpa Nama berkata…
kdg2 bukan reject yang ditakutkan..tapi malu untuk meluahkan..
ad 2 pendapat yang aku dgr
1.xpayah cri jodoh tu, xpyh risau, klu btul die diciptakan utk kau n tertulis di luf mahfuz, insyaAllah die jd milik kau
2.jodoh perlu dicari, perlu usaha...nt klau kau xluah, melepas kau..
dan jln mudah bg aku, mls nk fk...biarlah aku rindu dan mengingati dia hanya dlm hati aku..setiap kli aku ingat dia, aku berzikir byk2 dlm hati..alhamdulillah Allah bg ketenangan..
tp aku tak menafikan jauh di sudut hati aku, menginginkan die juga berperasaan sama seperti aku...
Judh berkata…
@Saiful Lizan lelaki bukan kuat ke ? kena reject rilek je kan ? haha
cipuding berkata…
malu nya nak luah,,,
takut sgt direject,,:(

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.