Not Really A Love Song



Wahhhh.. selamat kembali bersama ER. Maklumlah, TERFAKTAB sekarang banyak penulis and gua sure korang semua terhibur dengan pelbagai genre in writing. Okay, gua dah boleh bersara.

Since lagu lagu cinta super sweet and sedih berlambakan di entry entry sebelum ni, marilah kita meneruskan minggu LOVE song ni dengan nada yang sinis. Kadang kadang bila kita break up, kita rasa menyampah. And nak cakap, "Eh, eh.. Macam gua mati je lu takde kan?" Gua rasa gua banyak memilih untuk mendengar lagu lagu nyanyian Lily Allen. Sebab pada gua lagu dia realistik. Even ada benda taboo pun but hey tu lah benda yang kau kena telan.

First, lagu ni memang comel. Gua rasa macam sweet revenge :)



At first when I see you cry,

yeah it makes me smile, yeah it makes my smile

At worst I feel bad for a while,
but then I just smile I go ahead and smile




Second one, okay ni macam taboo sikit la. Lets say, u guys dah jumpa lelaki idaman. memang perfect ah serba serbi but can't satisfied u on bed. Heyyy, siapa cakap benda tu tak penting? Penting okayyyyy.. Lets say dapat memang nerd habis tapi ada 'the other side' of him macam suka abuse on bed for sex satisfaction ke? Haaa? Gila bercinta kau macam tu. So lagu ni memang untuk lelaki lelaki di luar sana yang budget bagus gila, cerita pong pang pong pang, sekali atas katil hanya bertahan untuk 3 minit 1/2. Tu pun tak guna apa weyhhh..






There's just one thing that's getting in the way

When we go up to bed, you're just no good, it's such a shame

I look into your eyes, I want to get to know you
And then you make this noise and it's apparent it's all over



Third song, gua tujukan kepada ex bf gua yang pendek akal, cerita gebang, dan kurang ilmu pengetahuan. Tau nak bangkang je. Bodoh sombong. Oh oh oh, tau siapa? MAMAT-LOSER-GILA-BABIH-JUAL-PERIUK-BERSAMA-BINI-DIA-YANG-BUDGET-PARIS-HILTON--BUDAK-SIMPUNK-RENGGAM!! Hell yeahhhh!!


Look inside, look inside your tiny mind

Then look a bit harder

'Cause we're so uninspired, so sick and tired
Of all the hatred you harbor



And last but not least, this song is for all the girls out there who've been played, dumped with their partners. Steady weyhhhh..


Now that you are out of my life,

I'm so much better,

You thought that I'd be weak without ya,

But I'm stronger,
You thought that I'd be broke without ya,
But I'm richer,
You thought that I'd be sad without ya,
I laugh harder,
You thought I wouldn't grow without ya,
Now I'm wiser,
You thought that I'd be helpless without ya,
But I'm smarter,
You thought that I'd be stressed without ya,
But I'm chillin'
You thought I wouldn't sell without ya,
Sold nine million.





Tapi nak tau lagu yang layan mood gua yang di sedang landa kesedihan ni?


Nobody said it was easy

Oh, it's such a shame for us to part

Nobody said it was easy

No one ever said it would be so hard



Okay tu je. Emosi gua tengah tak stabil ni. Bye :)



Ulasan

oh! hot! damn! berkata…
okayyyyy,aku mmg suke ngan syle ER!
maksurozana berkata…
okay. tanpa berpikir panjang, terus like 56 juta kali.

3 1/2 minit dah pancit? shame on you guyssss!
Apple Xander berkata…
superb! love the fuck you song! lolz.
Burungman berkata…
Yang suka layan cinta seks pastu kena dumped bleh la layan lagu ni. HAHA
FUN FUN FUN FUN berkata…
asal asik2 nak post entry dgn lagu / video. kalau 1 orang buat takpe lagi neh dah semua penulis nak buat
Elena Reeney berkata…
kan minggu love songggg. haiyooooo!!
Patenggg berkata…
1st song..yeah cute..
Pa'an berkata…
ER, U made my day.tanx u so much..asal ko nyer entry je,mesti aku nak gelak n truja biler baca..hahaha...n of cz ayat2 ko mmg xnak kalah pya..
Tanpa Nama berkata…
to oh! hot! damn!
okayyyyy,aku mmg suke ngan ER!

:p

-lemapang-
Milimilo berkata…
seriously love thissss post. lagu lily allen memang sesuai amat lah nak bg dkt org yg sepatutnya terasa. naissss. :B
faten falina berkata…
ER dearie,
U rawk~
ktengsbai.
Elena Reeney berkata…
@oh hot damn - kalau suka maknanya style kita sama. sep sikit!

@roxanne - kannnn? bercakap pung pang je lebih. sekali nan adoooo?!!

@apple - mmg sangat sesuai lagu tersebut.

@nordin - kau pernah dapat lagu tu x? haha.

@fun fun fun - dah itu tema kali ni. sila pasrah.

@mawar berduri - lagu tu sgt menyentuh jiwa raga!

@fatenalina - lagu lily allen mmg sangat sangat sangat best!

@pa'an - thanks weyh. wahhh kembang idung aku jap. haruslah aku xnak mengalahkan. kalau tak mesti aku tak mendtgkan kebahagiaan pada hari hari kau yg mendatang. see, special gitu aku type panjang2.

@lemapang - heyyyy.. i know who u are. haha. thanksssssssssss :)

@milomilo - ada rasa nak bagi kat mr k ke? hehe. jk.

@faten falina - u ROCK too girl!!

@
Akulah Aqilah Itu berkata…
aku sekarang tengah layan Bust Your Windows by Jazmine Sullivan. huuu~
Tanpa Nama berkata…
Lily Allen-Smile

:)
Tanpa Nama berkata…
kalo ade butang like..
memang dah klik laju2 ah..
suke ah lagu2 ni..
huuu~
Pa'an berkata…
alamak dier balas.teruja x88 kali..hahaha..XD

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.