Patah Tumbuh Hilang Berganti.

Downlad free Gothic - Mental hospital wallpaper
ini bukan gua yang pasti. sekadar gambar hiasan.

Kalau lu orang putus cinta, berapa lama masa yang lu amek untuk recover and move on? Sehari? Seminggu? Sebulan? Setahun? Atau lu orang sendiri tak pasti berapa lama masa yang lu orang akan amek untuk mulakan hidup baru dan lupakan yang lama?

Kalau begitu keadaanya, gua bukan nak cakap apa la. Gua just nak mendepakan tangan gua sambil tersenyum manis dan cakap; 'Welcome to the club yaaaww! Kami menyediakan perkhidmatan yang anda takkan penah sangka anda akan dapat perkhidmatan tersebut tapi bukan khidmat urut.' Gua kalau bab-bab mengurut ni, memang kalau tak terbelit tulang belikat tu memang tak sah.

Kalau cakap pasal cintan-cintun ni, ada dua je kemungkinannya. Satu, lu orang akan bahagia sampai ke akhirnya. Maksudnya kat sini bukan lu orang takde gadoh langsung which is gua rasa macam impossible is nothing, kerana memang itulah lumrahnya. Sedangkan lidah lagi tergigit. Inikan pula manusia yang banyak ragam. Memang akan ada pasang surut dalam sesebuah hubungan, macam air di lautan jugak la. Cuba lu orang bayangkan kalau air laut tu pasang je, mahu lu orang kena telan ombak je gamaknya. Tapi kalau air laut tu surut je, memang takde feel la lu orang nak main banana boat, ye dak? Jadi, aturan kehidupan yang ditetapkan oleh Sang Pencipta sememangnya adil. No arguement.

Lagi satu kemungkinan, lu orang akan bahagia hanya seketika pastu merana sampai mental. Mungkin itu juga yang berlaku kepada Cikgu Shida. Jangan buat-buat tanya pulak Cikgu Shida yang mana satu, gau slide lu orang laju-laju kang. Antara desas-desus yang gua dengar pasal Cikgu Shida ni, dia jadi macam tu as in three quarter tu sebab putus tunang. Tapi, gua taktau sejauh mana kesahihan perkara ni. Lu orang boleh je gugel citer sebenar pasal dia. Tapi, apa yang gua penah baca sebab musabab dia jadi centu memang sebab putus tunang la.

See? Orang boleh jadi gila sebab cinta. Ada jugak yang gila bercinta. Ada jugak cinta gila. Ahh. Lu orang pepandai la fikir sendiri. Masing-masing dah besar kan. 

Cuma satu je gua nak tanya, kalau dah putus cinta, mudah ke nak terima orang baru? Betol ke orang kate, patah tumbuh hilang berganti?

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
ada 5 kisah. kes 1 aku xmove on selama 1 thn dan dijadikan tmpt bpaling bila kapel dia xlyn dia. tp aku dh lama xamik port apa jd kt dia skrg. semoga dah kawin.

kes 2 move on selepas setahun.

so, kes 3,aku di dumped n move on lepas 3 minggu.

kes 4, aku curang. dan dia pun curang. kebetulan gila mlm tu masing2 curang. move on trs ngn org lain, 4 bulan lps tu, dia pujuk aku balik.tapi aku tak nak.aku suka khidupan br aku yg lbh aman.

kes 5, aku still ngn dia. da 2 thn dah. nak msk thn ke3.:)
Elena Reeney berkata…
kalau dulu, kurung diri, nak menangis ke, xmakan ke, 3 hari je. then thats it. move on!

tapi skang dah masuk 4 bulan, xboleh move pun lagu. uhuk uhuk :'(
Jimmy Stracqualursi berkata…
tengok jugak, kalau putus sebab perbedaan keturunan memang payah nak move on. lain la kalo memang kita faktap big time, kira justified la jugak kegagalan hubungan tu.

last sekali, gua kasi a big flying fuck kat golongan syed/sharifah yang bersikap holier than thou macam keturunan kau orang bagus sangat.
bukan penggoda berkata…
matahari: kemaen byk betei kes lu kan. gua baru ada satu kes pon dah abes faktab. kehkeh.

elena: mgkn ur latest ex tu org yg plg lu syg kot. just maybe.

noel: ohh. lu mst ada pglman dgn keturunan ni kan. mmg faktab!
mamaliapendek berkata…
selama aku jadi remaja aku pernah kapel sebanyak enam kali. and lepas clash dengan yang tu cepat je aku dapat yang ni. and sampai sekarang aku takde masalah nak lepak mapley ngan ex-ex aku semua tu. kool je semua. tapi bila dah dewasa ni, bila putus cinta baru2 ni aku macam nak tutup ati aku dah.kalau laki tu taknak ngan aku lagi, nak kawen nanti aku suruh mak aku carik calon.yang penting ada kereta hondaaaa...hahahahahaha
AlexiaAqram berkata…
@elena

kak ngah, aku faham perasan kau. ish, aku pun mula sedih ni.
Tanpa Nama berkata…
nak wat camne. mulut ni manis dow
bukan penggoda berkata…
mamalia: lu sama macam gua! kahkahkah.

boss: kat kak ngah je lu sedih? adik bongsu ni mcm mane??? T_____T

matahari: pehh. pasti bersemut kan mulut lu! hihi.
Zeelicious MeowMeow berkata…
kalau chenta zaman remeja, zaman monyet ntahla, dah teringat plak..
kalau tak, takdela jumpa yang sekarang ni, dah considered soulmate and insya'Allah soon to be married..
2002 until now and infinity..*LOL!* ^____^

tapi okla, imaginela kalau la apa2 jadi and the worst i can imagine is death rasanya i'll give up, if terpaksa teruskan mankind i think up to my parents to choose, i would just give up if it's not him anymore..
terpaksa la fikirkan benda kita tak bleh control but mintak2la dijauhkan...
Tanpa Nama berkata…
zaman remaja aku tak pernah becinta. xd orang nak kat aku. kesian kan? dah tua baru kenal erti bercinta. Sekali putus, haih memang aku sendiri nak gila. aku ni lelaki pon nak gila. pelik btol ngan diri aku. mungkin rate utk move on cepat atau lambat depends on how we love our partner. Apa matlamat dalam hubungan. Kalau takat kapel utk geli2 kompem kejap je leh move on. Kalau niat dah kapel utk masa hadapan. InsyaALLAH tak boleh nak move on dalam masa setahun. huhu

pesanan: terimalah ujian ini dengan senyuman. Kalau tak leh senyum tak apa. cuma jangan monyok ja muka tu. haih
Linglung berkata…
ah gua dah tahu dah ni. lu putus cinta dan skrg lu susah nak terima org baru...ye dak?

plg sekejap gua recover lepas putus cinta adalah tak sampai smeinggu..hmm, gua lelaki, apa ada hal..hehe
admin@blogdiloz.com berkata…
kesian Cikgu Shida. Dia dah moved on lah.

"Time doesn't heal anything,
it just teaches us how to live with the pain."
Unknown berkata…
urmm...kalau lu jenis setia memang masalah sikit. mahu xkahwin sampai tua. tapi kalau lu pakai otak, pecaya jodoh...lu move on bila sampai jodoh.

perlu bersikap objektif walau hati emosi giler.

eh? eh? jwpn mcm x menepati soalan.
edi berkata…
Dah setahun lebih berpisah, baru nak move on sket2. Tapi rasa cam complikated jugak
bukan penggoda berkata…
zeelicious: lu sama macam mamaliapendek! kehkeh.

ceghap: damn true! huu. tp, sape yg monyok?

linglung: eleh lu. konon dah recover and move on. KUNUN!

diloz: sory lah bro. gua bce drpd sumber yg boleh dipercayai pasal cikgu shida tu. pape pon, gua mcm agak bersetuju dgn quotes lu tu.

tipah: susah jugak jd org yg setia ni ye dak? sikap objektif tu mcm lebih kurg ada pilihan jwpn la?

edi: rilek la bro. baru setahun. kehkeh.
tengok keadaan lah.
boleh jadi susah nak move on dan boleh jadi senang.

stakat ni gua punye kes susah doe.
bukan penggoda berkata…
fatin syahirah: lu same je mcm org len. gua yakin, rmai je yg susah nk move on sbnanye. kehkeh.
TheBentPencil berkata…
moving on is hard.
especially when it's your fault that the separation happened.

tengah dengar lagu Back To December-Taylor Swift. lirik pasal takboleh nak move on lepas pisah dgn ex. T_T

eh tetibe gua sedih ni pehal?
gua mana ade boipren! kahkahkah
bukan penggoda berkata…
poyo: lu takde boipren. tp, lu ada ex kan? kbai.
Tanpa Nama berkata…
aku tak pernah kena tinggal. selalunya aku yang meninggalkan. eh, selalu ke? hahaha. dengan first boyfriend, aku couple dengan dia sebab bosan tengok orang sekeliling duk sayang2. dikira boyfriend ke? aku anggap dia macam kawan aku jep. huhu.

the second guy aku jumpa. masa sekolah. aku budak baru, dia budak lama. dia tegur aku dulu, "eh,budak baru ea!" sambil bagi aku sengih kerang busuk yg aku ingat sampai sekarang. and the rest was history. aku dan dia in good terms of bercinta. tapi.. aku taktahu mana silap aku. aku cuba untuk move on tapi tak boleh. 2 tahun nak masuk 3 tahun kalau nak ikutkan.

lagi perit bila dia sekarang satu uni dengan aku. dan aku sayang teramat dekat dia, macam masa first time aku kenal dia dulu.

sekiaan. :)
rosemena arlia berkata…
patah tumbuh....hilg berganti....if tumbuh & berganti terlalu cepat...apa maknanya tu...apa itu cinta murah...ada cinta murah kew...
spesispenunggu? berkata…
nope! but, mmg kdg yg ptah tu boleh tumbuh, tpi nk boleh ke tumbuh tu sngt sush wooo.. perlu baja2 n jage btol2 dlu.. sobs

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.