Cerpen Faktab : Mungkir Bahagia

MAC 2009

"Kita terpaksa berpisah", ujar Ridhwan tak berperasaan. Gadis di sebelahnya tidak berkutik, cuba menahan esak tangis yang bakal menggila. Hujan yang turun renyai-renyai seakan-akan memahami suasana yang sadis itu.

"Tapi kenapa? Apa salah saya?" tingkah Nur Malaika. Mana mungkin pokok bergoyang kalau takde angin. Ni bukan setakat angin, tiupan halus pon takde. Gila betul.

"Saya rasa berdosa la kapel-kapel ni. Lagipon, saya amek kosmetik medik. Baru first year pulak tu. So, macam susah nak skor la. Lagi-lagi kalau saya bergelumang dengan dosa macam ni. Saya taknak hancurkan harapan mak bapak saya. Saya memang dah decide nak putus. Muktamad", terang Ridhwan panjang lebar dengan suara yang kejap kendur kejap tegang.

Nur Malaika mengesat airmata yang gugur laju menodai pipinya. Ohh. Dan juga mengelap hingus yang meleleh. "Baiklah. Kalau itu keputusan awak, there's nothing much that I can say. You'll stick to it no matter what. Then, I shall let you free". Airmata dan hingus dilap lagi dengan lengan baju. Tisu lupa nak bawak. Mane nak expect ajak pegi taman bunga ingatkan nak romantik-romantik, sekali hamekkau dapat tahi. Cett.

"Thanks. Saya nak kejar cita-cita saya dulu. Kalau ada jodoh, ada lah. Cuma buat masa ni saya memang taknak dah kapel-kapel", Ridhwan bersuara perlahan sambil berlalu meninggalkan Nur Malaika sendirian.


JULAI 2010

Welcome to facebook

Ridhwan Kassim

Status: In a relationship with Reina

WADEHEK???

Nur Malaika

Status: Widowed

PARANOID.


nota penulis: Gua syak Ridhwan ni banyak sangat makan sup semut dan minum jus semut. Sebab tu dia lupa ape yang dia penah cakap kat Nur Malaika dulu. Jantan Lelaki memang macam ni ke? Memang buat gua menyirap. Adakah ini salah satu kes yang terfaktab?

Ulasan

AlexiaAqram berkata…
Ter-FAK-tab!

kalau aku kena, aku rasa menyumpah-nyumpah!
Burungman berkata…
kesian dekat Ika
bukan penggoda berkata…
AA: klw aku pon, mmg dah lama aku ganyang jantan ehh, laki tu.

nordin: kesian kan? haha.
Che Cha berkata…
owmaigod!

gua pernah kena statement bongek siaL ni....

last2 orang tu minat kat member gua balik.

bahalul bukan~ hahaa

kalo dengar statement camni, tu maksodnye dia da xnak kat ko, or dia maenkan ko... guna nama mak bpk xley bla
Adam berkata…
Oh. Alasan yang betui2 TIPU. -.-
The Poyo Me berkata…
betullllsss...sangat terfaktab itu mamat!

takmo kapel bagai islam sejati.

alih2 in relationshit.

dem!
Tanpa Nama berkata…
klu alasan nak study tu agak blh la dtrima..tapi sebab kapel tu haram..sangat ter-fak-tab.
Adam berkata…
STUDY pun tak boleh terima. KONON study, DAPAT 4FLAT. -.- Sekali.. haish.
bukan penggoda berkata…
to all: yes! sume org salahkan mamat tu! kahkah.
Fall Nish berkata…
Mmg Terfaktab itu minah!
tp lg faktab bile blum clash die dah couple dgn org laen..
Mmg faktab!mmg Sentap dol..
Tanpa Nama berkata…
Sebijik la macam I kene.
Konon pergi makan.
Senang2 je ckp. Aku tak nak kau lagi.
Aku nak belajr. Kite baru first year. Tup. Tup.
Tahun ni die da 2 tahun dgn minah tu.
I sorang2 sampai sekarang. Wtf.
Tanpa Nama berkata…
kalau aku buatpe nk pedulik sal laki tu, g mampos dy la. bhgia kn dr sndr je
dee berkata…
tp klu pk blik, mgkin tu satu cra blapik utk mtk putus dgn prempuan tu.alasan.si malaika ni nsib baik, klu dbuatnye da dkt nk kawen br laki tu ckp nk ptus,lg haru..
n bg ak,stndrd la..bnda ni bley jd kt spe2 je...hti mdah brbh..iman pom ad naik trunnye

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.