Cerpen Faktab : Gue Kangen Ama Lo (Versi AFF Suzuki Cup)

"Pegang pundak ku jangan pernah lepaskan"

Memori lagu Sheila On 7 benar-benar menyentap sanubari gua. Andaikata gua teruskan perhubungan cinta ini bersama Nanda, apakah gua akan di tertawakan oleh rakan-rakan gua yang berkiblatkan Ultras Malaya?

Di telan mati anak, di luah mati bapak. Bingung gua bai. Of course lah Nanda akan menyokong Garuda pasukan mitosnya itu. Dan gua, takkan sesekali mengkhianati cinta yang kami bina selama bertahun hanya kerana AFF Suzuki Cup. Walau apa pun, Harimau Malaya tetap di hati gua. Jadi, gua ambil keputusan, antara nanda dan Harimau Malaya. Dua-dua gua jaga. Fair n square.

Nanda ajak gua ke Bung Karno. Masak gua. Mana gua nak duduk? Kalau gua duduk berkepit dengan dia, kalau orang tahu gua sorang-sorang sokong Harimau Malaya, mau tak gua bakal di bantai oleh penyokong fanatik mereka. Kena bantai satu hal, kalau kena santet? Masak! Mampukan Nanda menjaga aku? Ah, dia cewek cun. Dia bukan Xena The Warrior Princess. Takpelah, biar gua tengok dengan kawan-kawan gua kat Seksyen 27 depan UiTM tu.

Nanda, cuba lihat bezanya masa lo lagi di Bukit Jalil. Even, lu duduk ama gua, gua jagain lu ketat-ketat. Takde pun pria-pria Malaysia yang bisa menyentuh lo. Apatah lagi menginjak-injak lo bagai ayam sayur. Setakat menganjeng tu biasalah. Tahan lah sikit. Cinta antara dua negara macam kita ni memang lumrah di ngata orang. Tapi, ape de hal?

Gua yakin sebenarnya yang walau kita beda negara. Tapi, hati kita satu. Pada Tuhan, pada agama kita. Emang gua tak mahu ribut-ribut pasal final ni dengan cinta kita deh! Biar kita fanatik di stadium, tapi di YM kita berkasih sayang. Hehehe.

Tapi, kelmarin memang gua terasa. Kalau ye pun besday gua sehari selepas final leg pertama. Tak payah lah lo hadiahkan laser made in china kat gua. Menganjeng nampak?

Takpe, besday lo nanti gua hadiahkan patung otromen dan kaca mata rayban. Hehehe!

Ulasan

nohfee berkata…
hahahahahah! lawak gla tahap! aku pon nak tumpang bg otromen jugak kt die leh x?? hehe
bujal X berkata…
pakai baju merah putih tapi dalam lapis baju harimau malaya.bila malaysia score buang baju merah putih tu.

*eh~rasa da ada orang buat kot??
fd berkata…
err..comel cewek lo.
Husky Pusky berkata…
imma chargin ma lazarrr
inna_risna berkata…
lawak ehh..haha! mcm berada d persimpangan dlema nie...
Rina Rossoneri berkata…
hahahah belikan dia otromen cosmos
AlexiaAqram berkata…
tak kesah lah.

janji TANAH TUMPAHNYA DARAHKU!

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.