Budaya Budaya Dalam Bercinta

Salam,

Elena kembali. Gua nak cakap 'thanks' pada semua komen komen lu orang. Pedih pedih bagai semua ada, tapi gua tak terasa hati pun. Yang siap buat entry pembalasan pun gua tabik spring. Gua betul betul terharu siot. Okay lah. Hari ni kita berbual pasal relationSHIT pulak.

Enough la kondem lelaki punya posts buat selamanya sementara waktu.

Bila lu orang berbual pasal satu perhubungan mesti la dalam kepala lu orang berbual 'COUPLE'. Apa budaya yang ada dalam ber-couple ni? Yang korang rasa alergik ah kan? Kat sini gua nak share beberapa budaya yang gua rasa haihhhhh henti henti kan lah weyh. Geli ketiak gua.

1 - Budaya Menge'check' Phone Pasangan.

Perghhhhh.. Gua pun pernah buat dulu. Tapi gua bukan jenis selalu nak check ah kan. Ada ah dalam 2 kali setahun. Bila gua rasa something wrong ah kan. Selalunya memang gua berjaya menemui benda yang tak sepatutnya. Memang kepuasan ah. Haha. Btw, yang gua cuba sampaikan ni jenis 24 jam lu check phone awek/pakwe lu orang. Ni siap tanya setiap nama dalam phone book lu orang. Pastu siap tolong balaskan lagi mesej mesej lu orang. Apa kes? Trash box pun nak usha. Semua pun ah.

Pastu yang paling best sesuka je nak delete delete contact person yang dia orang rasa lu orang tak patut berkawan. Pastu gua pernah terkena dengan ex-bf gua, dia punya la memandai bagi mesej kat bestfriend gua (lelaki) sampai mamat tu tak nak berkawan dah ngan gua. Hangin je gua dengan jenis macam ni. Lu tak rasa ke benda tu privacy? Tak kira ah dieorang tu awek/pakwe lu orang, bukan bini/laki korang pun. Mak bapak gua pun tau benda tu privacy, tak pernah nak pegang phone gua. Lu orang lebih lebih pehal? Tapi sekali sekala boleh ah. Pada gua senang, kalau takde apa nak sembunyi, tak payah takut. Tapi kalau lu orang dapat jenis pakwe/makwe physco memang nasib ah.

2 - Budaya Membawa Handbag GF

Haha.. Yang ni sumpah gua gelak. Gua tau lu orang rasa kononnya selamat ah kalau lu orang bawakkan handbag gf lu orang kan? Tapi lu orang tau tak HODOH tu apa? Kalau orang nak ragut dia sambar je. Apa adahal? Lu dah punya smart ah dengan kemeja bagai. Misai terletak bagai. Sekali lu orang sangkut plak handbag pink siap rambu rambu bagai kat bahu. Perghhhhh.. Lu orang dah macam gayboy patah tau tak? Gua tak tau la pandangan orang lain tapi gua rasa memang tak berkenan. Pada awek awek sekalian, LV fake lu orang tu sesuai kat diri lu orang je. Tak payah ah pakwe lu orang yang pegang. Setakat lu orang nak pergi toilet tu then abang sayang pegangkan kejap dah la weyh. Lebih lebih tak payah ah. Ni gua tengok setiap masa dah mamat mamat tu yang pegang. Gua pun jadi confused. Siapa punya handbag ni sebenarnya? Demmmmm..

3 - Budaya Pakwe Adalah Segalanya.

Haaa... Ni gua bengang yang amat. Lu pernah terjumpa tak yang kawan perempuan lu apa apa hal pun nak refer kat pakwe dia. Nak pergi kedai depan rumah pun nak bagitau pakwe dulu. Mintak kebenaran. Gua paham lu mendidik diri untuk menjadi isteri muslimah tapi alahaiiiii semua benda pun nak dapat approval, lu memang leceh ah. Dah ajak keluar ni, ye ye kelapa je dah plan, sekali boleh la plak lu berbual yang pakwe lu tak bagi. Gua nak tanya, lu ada tanya maka bapak lu tak? Mesti takde kan? Haaaa.. yang lu agungkan sangat pakwe lu tu apa adehal? Menyampah siak. Tu tak boleh, ni tak boleh, semua pakwe lu tak bagi. Mak bapak lu tak bagi ada lu kesah? Sumpah gua rasa nak lempang je sekor sekor.

4 - Budaya Berbelangkas Tak kira Masa/Tempat.

Yang ni plak, lu orang je lah bercinta. Lu orang je lah ada pakwe/makwe. Ehhh.. Lu orang tak segan silu nak 'beramas' mesra depan orang ramai. Lu budget lu AMERIKA ah skang. Kalau pegang tangan tu memang takkan lepas. Kalau dah berdiri berdua dia punya melekat memang tak sudah. Kalau dua dua HOT, bergelora gak tengok. Ni mak aihhhhhh.. Gua yang terpandang pun naik segan. Apa tak nya, naik lrt, lu pegang awek lu punya rapat macam lrt tu penuh cam sardin, nak nak takut plak awek lu bergesel dengan mamat bangla. Tapi gua usha kiri kanan, ada orang? NAN ADO! Abisss lu pehal nak macam tu dalam lrt? Pastu yang macam ni banyak plak budak bawah umur, budak sekolah. Lagi bagus semua public transport diasing kan laki perempuan. Setakat berpisah berapa minit je naik lrt takkan ah dah rindu dendam? Cakap lebih, meh sini gua tempeleng.

5 - Budaya Mula Mula Gf, pastu Maid.

Budaya ni banyak terjadi masa gua belajar kat 'U' dulu. Ye ah, duduk hostel mana ada washing machine kan? Dapat plak pakwe sengkek stock dari hantar baju ke dobi baik hantar kat gf dapat gak save duit kan? Kawan kawan gua memang selalu kena ah, Berhempas pulas. Dah ah seluar jenas baiiiii.. Basuh tangan. Memang terbaik ah gua cakap. Belum lagi stock masakkan makanan, gosokkan baju, tolong siapkan tutorial. Demmmmmmm.. Kat rumah sendiri pun lu orang tak serajin tu kan?

Bagi awek awek, dah sayang kan? Nak buat cam mana? Buat je lah. Tapi bila stock pakwe dah hantar baju berbakul bakul siap terselit lagi baju room mate dia baru ah lu orang nak tersedar. Budaya ni memang banyak weyh. Lagi plak bila dah duduk serumah (belum berkahwin), mesti melalui benda alah ni. Btw, kalau dah kahwin pun tugas si isteri hanyalah melayan suami dan membesarkan anak anak je eh. Memasak mengemas tu tak de dalam senarai. Itu terpulang pada suami untuk menggajikan pembantu atau budi bicara si isteri. Tapi kalau gua, gua nak masak untuk suami gua. Takde maknanya gua nak bagi minah indon masakkan. Mau lari laki gua tu nanti. What the helllll? Haha.

Ok lah, gua rasa cukup je ah setakat disini. Apa apa pandangan or tambahan, lu orang boleh kongsi. Gua terasa baik plak harini. Haha.

*gambar sekadar hiasan*
sumber : google

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
oh. aku terasa. dayus. lalala~
The Poyo Me berkata…
tepuk tangan lagi buat Elena! gyahahaha

ni ak nak habaq mai. ritu ak gi KL Sentral ngan membe gegurl ku.

nak tau apa ke nampak?

awek masuk Ladies Coach, Pakwe pun turut masuk sekali dengan muka temboknya.

Apekehelll ko? Nak pisah ngan awek kejap pun tak sanggup ke?

sanggup pulak tukar jantina masuk ladies coach.

FUUUUUUUUUUUUUUUU
Alexia Aqram berkata…
okeh. 1,2, dan 4.

hey, itu aku.

cis.
TheBentPencil berkata…
@AlexA:
1: check boleh. but make sure you never get caught! hahahah

2: pastikan next time beliau punya handbag unisex style supaya lu tak rasa malu menjinjit beg itew.

4: nak jaga keselamatan die takpe. mana tau ada pickpocket kan dalam LRT. jangan ko masuk Ladies Coach sekali sudah. memang nak kena hambat dgn aku!
profwacko berkata…
gambar team argentina tu mmg lawaak. eh tu argentina kan??

btw, boyfriend yg buat awek jadik maid tu mmg sial. ade ker seluar pun suruh awek cuci kan?? gila nak jadik raja kaa apa.
Burungman berkata…
wakakak! teringat kisah membe lama tym di asrama. dia crita dgn bangganya dia sru awek dia cuci baju dia sbb tym tu asrama pompuan ja yg ada mesin basuh.
Unknown berkata…
Kah kah kah!

Jadah dayus jadi pompuan kalau buat semua tu!!

haih...bikin malu saja.
Hellioz berkata…
lu single ke eleena?

gwa syak lu ade bf,
tapi lu pernah geram dengan ape yg lu penah buat dulu.

xpon lu jeles ngn member lu
lulz~

kan3?

kah3~

gwa syak, 1234 gwa penah rase
n rase cm bodoh

5 gwa blom try,
pasni gwa nk try ah.
gyahahahahaha~
Elena Reeney berkata…
hellioz:

gua syak lu suka gua ah. amacam?
AHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHA!!
ceghap berkata…
tak pernah plak aku buat no5. ko dah bagi idea ni. haha
niknurizzati berkata…
gila menyampah kalau lelaki yang pegang handbag gf. macam lah ada batul 3 kilo dalam handbag tuh, sampai gf x leh pegang sendiri. and then laki macam nak tunjuk macho melehbih2 la dgn pegang handbag gf yang berat 3 kilo tuh. pidaah
Tanpa Nama berkata…
perghhh!!!!! terbaik wooooooooooo!!! salute! aku dah jumpa sume jenis pakwe/makwe yg ade dlm senarai kat atas neh. siyes- nyampah tahap gaban jek aku nengok,,pastu kalo pakwe tu buat halai balai plak kat diorg, boleh plak rasa macam diri tu xckup bagus untuk jantan2 xguna tuh...bila la pmpuan2 neh nak sedar diri~

kesemua lima point aku sgt stuju ngn ko weh~ mau folo neh.. :)
masnurain berkata…
sangat macam harammm la ble tgk balak bwk hnbag makwe..!!
dh mcm pondan plak!!
nyampah..!!

by d way, entry lu..sgt terbaek beb!!
clap ur hands!!
Unknown berkata…
bawah beg utk gf...owh.. x rela aku tgk..
jadik maid kat bf... no.no.no... ish..ish..ish..
Meister berkata…
giler serabai..
siap ade terselit2 sekali baju member..
yg si girlfriend nyer plak melayan..

jgn wat laki dowh... sape pompuan nk wat laki.. silakan.. NAHAS..!!
sayang2 jgak.. adui.. agak2 der..
Lee Yna berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Lee Yna berkata…
aq mmg cukup menyampah budaya 3 ng 5..bila nk ajak kuar kata 'balak aq xbg la..aq nk kuar ng balak aq la[padahal baru kuar semalam]'..kter nih kawan dia pon susah nk hangout bila ada type2 nih..yg jd maid lg xle blah..M.E.N.Y.A.M.P.A.H..baju mak bapak kt umah xder lak ko g amik basuk kat kolej ko[owh aq sorg jer ker umah dekat ng kolej?ooppsss]..
one more..yg mcm belangkas berpegang2 tangan nih yang aq cukup anti adalah mereka2 yg pakai tudung..haaiiiisss...[http://leeynadisini.blogspot.com/2011/01/i-love-allah-swt.html] per nk jd la..kang tegur kata kubur masing2..tp malam td aq denga ceramah ada betul gak..kalo kter kubur sama leh la aq tlg jwb utk ko kalo xdpt jwb..sbb kter kubur lain2 la aq nk tolong ko dari dunia nih lg..da masuk kubur xdapet den nk nolong der..
Tanpa Nama berkata…
hahaha..kena la kat muka sorang sahabat aku ni..haisy aku pun xtaw cna nak sedarkan dia..smoga dia mendapat petunjuk dari-Nya...
Pendekar melayu berkata…
gila kerek ish3,, mcm dendam jek kt laki ngan org2 berkapel ni hahaha
Sophie Al-Yahya berkata…
hye..Sy tahu entri ni dah lama. Tapi saya berharap sgt gambar kedua tu dapat diremove sbb tu gambar dari blog sy & dulu sy tak letak watermark pd gambar saya.

*tu gambar kawan-kawan sy yg saya snap sendiri. Harap boleh remove. Sebab taknak memalukan kawan saya. Thanks* Sy sendiri dah remove dr blog sy sebab dia tak suka gambar tu.
jinkazama berkata…
lu ni poyo la minah..otak sempit jgk kdg2...harap ayat kat entry lain aku tgk mcm power je,,tp kdg2 otk sempit kondem org no 1..pasal handbag tuh..lu taw ke nape mamat tu bwkkan???lu ckp selamat...lu ni minah kan??klau dh kene ragut,,mmg la laki ke pompuan ke kene jgk..tp klau laki kene ragut tu xde la cedera sangat mcm pompuan kene...lagi bhye..otak tu bukak la sikit jgn nk asik condemned org...lu cari balak yg betul2 amik berat pasal lu,,lu taw langit tinggi rendah pastu.kalau kat shopping tuh,,mne taw awek diorg tu sakit bahu ke ape...bukan salah pon tolong angkat beg awek...ape hodoh??common la bukak minda tu sikit...pompuan ckp main lepas pon xbpe cntik jgk...
Ibnu Saleh berkata…
da lama terfikir perkara ni :
bila couple, pegang tangan erat erat, tanak bagi lepas bajet takot awek / balak jatoh lah, pe lah. bila da kahwin, da beranak, duduk jauh jauh. pe kes?

BTW, no 5 tu xnah terlintas kat kepala kotak aku. cambest la pulak. errr fikiran jahat. shuh shuh
kiranui berkata…
ak x suke budaya2 di atas...menyampah gle...ak hrp la ak dpt gf yg x wat cm di atas..ahaha
Tanpa Nama berkata…
benci gile menengok laki bwak handbag pompan. rase nak sepak terajang!
Tanpa Nama berkata…
kalau suami bawak handbag isteri tu macam mana ek?suami isteri pun couple jugak..confused..finger crossed..

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.